ЛИП: The microphone measurement location is the same for all drivers, and
should also be the same location used for the crossover simulations, unless
complete polar data is also measured.
То есть микрофон неподвижно на референсной точке.
ЛспКАД:When measuring the frequency response of the driver units. The microphone must be placed at a distance from the driver unit, directly on axis...It is recommended to use a microphone stand so that the microphone can be raised and lowered so that it is always in front of the driver unit being tested. Remember to keep the distance between the microphone and the baffle plane constant throughout the measurements.
То есть по оси каждого драйвера, соблюдая неизменным расстояние до баффла.
Из родного руководства одно и другого продукта стянуто.
Кому верить?
Еще есть непонятные моменты по дельта Зет, на счет того, что если использовался метод с БПФ, то не надо координаты вколачивать вааще!
Я к чему, у меня симуляция кроссоверов похожа конечно на конечный результат, но в деталях разница есть. А хотелось бы, что бы как на картинке в симуляторе, так на экране при измерении АЧХ. У кого так выходит, поделитесь сакральным знанием!
Социальные закладки